【壹週Plus】享受黑暗:組劇社締傷健共融 失明傑青靠藝術成就璀璨

日期:2016年11月20日
報章:壹週Plus
按此連結至壹週Plus

 

陳衍泓,40歲,後天失明人士。自小患嚴重濕疹加眼疾,長期服用類固醇,導致青光眼,視力逐漸變差,直至什麼都看不到,卻在漆黑之中,成就了璀璨的生命。男人最痛,他沒有躲於漆黑中;遇上話劇與藝術,與同道中人組成「黑暗劇場」,推動傷健共融,獲選今屆傑青。透過戲劇,重新建構他的世界。

 

「幸好在未完全失明時,我去咗復康會,學揸手杖、行路、用電腦,原來好易上手。我喺盲人圈度,識到仁仔叔叔,佢介紹我去參加小朋友劇場,由講故事、做主角、玩木偶以至互動,全部一腳踢。喺小朋友隔籬,聽到佢哋笑,我愛上玩劇場。我試過同拍檔講:『小朋友係著藍色衫,因為我感覺到海洋活力,我好似見到小妹妹個樣。』」

 

「話劇搵到生命,因為有無限嘅可能。三角戀,平凡人都未必試過,我哋最近排緊套音樂劇叫《有種關係叫「暗 戀」》,一班傷健人合作,就係講盲人三角戀。話劇搵到希望,我試過令一個住澳門嘅男仔,由一星期吸毒七次變一次、令精神病病人嘗試接觸陌生人、令正常人走入黑暗體驗盲人生活。表演後,我會覺得自己好似睇番嘢咁,我睇到以前未盲前睇唔到嘅、用錢買唔到嘅價值。如果問我,想唔想睇番嘢?我會答:『我未享受完黑暗。』」