【立場新聞】音樂在我們每個人的生命裡

日期:2019年1月24日

媒體:立場新聞

 

按此連結細閲新聞

 

【文:阿思】

初見志偉,是在香港展能藝術會-賽馬會共融藝術工房。他來上歌唱工作坊,是新參加的朋友,人很客氣友善,對課堂也很投入,一唱歌,感情豐富,像用歌聲向聽者訴說心事一樣。

 

日子久了,他對工房環境漸漸熟悉,也多認識了其他參加的朋友。每星期一次的課堂,他每次準時來到,與各人打招呼,閒話家常。老師來到,專心上課,認真唱歌。

一次與他閒聊,問他為何這麼喜歡唱歌,「細個嘅時候已經喜歡聽歌,覺得音樂可以抒發感情。跟住返教會,接觸多咗,就更鍾意啦!咪去參加詩班。認識多咗,就想學埋樂器嘞,長笛易拎,咪學長笛囉,中間又有學過吓中國笛子。」志偉坦率道來。

我這才知道他對音樂有這些追求,看着眼前的他,忍不住問:「現在眼睛哩個情況,仲有繼續學長笛或者中國笛子嗎?」「無啦。不過仲有繼續玩,係教會都仲有幫手伴奏架!」

 

知道他還有繼續玩樂器,我雖然也替他高興,但不禁疑惑,「你宜家對眼睇到譜嗎?仲有幾成視力?」「睇唔到嘞。睇到幾多要視乎環境,日光底下會好啲。一般嚟講,視力已經低於一成。」

 

對於視力正常的我,實難以想像眼睛看不見的生活是如何的,本來很想多問他眼睛的情況,又不知會否觸及他的情緒,話在嘴邊不敢說出來。我唯有就他玩音樂的情況再問:「咁宜家要學一首曲的話,你點學?」「靠聽,用心聽,跟住用心記囉﹗」「咁會唔會學好耐?」「會呀,比以前用多咗時間,但係宜家靠聽同記,我覺得自己反而認識多咗音樂,會聽到音樂、歌詞嘅意境同結構,邊個係轉折位,轉調又轉快咗。我覺得自己對音樂嘅認識係深咗架。」

 

原本以為會聽到他灰心地訴說困難,卻聽到這樣正面的回應,我膽子大了。「你對眼點解睇唔到嘢嘅?係幾時嘅事?」「都十年八年前啦,但係三四年前開始衰退得好快,近一兩年嚴重咗……」「係意外?定係乜嘢病?」「係遺傳病,我哋一般簡稱RP,中文名係視網膜色素病變。」

 

「咁原本睇到嘢,變成越睇越差,甚至睇唔到,心情係咪好差呀?」

 

「都唔係。因為我年青嘅時候已經知自己有哩個病,無論心理定經濟上都有準備啦!不過初初開始衰退嘅時候,睇唔到書、報紙,心情當然就唔太好啦。」

 

他平靜的心情讓我佩服,但也有疑問,「但係睇唔到嘢,對生活多多少少都會有影響架喎,係嘛?」「哩個當然有,剩係睇唔到書,睇唔到譜,已經同以前唔同啦,係要適應嘅。醫生其實有轉介我去一啲視障人士嘅復康服務,但我一開始時唔接受,覺得自己可以應付到。」他停一停,再續:「近嚟方向感差咗,又容易撞到嘢,就去試吓哩啲復康服務,又喺當中識到其他視障嘅朋友,就慢慢接受了。」

 

從他踏實淡然的聲音中,感到生活經歷帶給人不同的磨練。我想起音樂的起伏:「志偉,要繼續玩音樂啊!」「會呀。音樂本身已經喺我哋每個人嘅生命裡面,等我哋去發掘。只要我哋返去嗰個自然和諧嘅狀態,追求美,就搵到啦!」

 

好一次簡單愉快的聊天,心裡感恩,「好好享受音樂啊!祝你演出成功!」志偉燦爛一笑:「多謝!多謝!」