【星島頭條】社區的事|SEN少女確診自閉輕度智障 母親「放得低」成就女兒摘金畫家夢

日期:2024年3月14日
媒體:星島頭條

 

新聞原圖

 

按此連結細閱新聞

 

本港近年頻頻出現「照顧者殺人」事件,原因均與壓力爆煲有關,尤其照顧SEN(特殊教育需要)小朋友,家長要全天候照料,當中辛酸不足為外人道。20歲自閉兼輕度智障的趙彩琳憑童真畫功,近年屢在展能藝術賽摘金,並推出個人畫展及於今月慈善步行籌款攤位展示作品,全靠「背後的女人」趙媽媽默默支持,她笑言女兒是完美主義者兼管家上身,感謝母女相處多年教曉她放下,寄語同路人「唔好太勉強小朋友,唔好畀自己太大壓力,有困難就要講。」

 

「記得有一年帶佢去中環睇醫生,係一個言語治療師的訓練思考課,突然間我喺街上仆咗落地,當時彩琳眼定定望住我冇反應,無要扶我起身嘅意思。」彩琳媽媽回憶道,身旁的女兒像玩記憶遊戲般,突然連環爆出「2012年!黃姑娘!9歲!」彩琳媽媽苦笑「嗰陣我傷心咗好一段時間,但係SEN小朋友就係咁,個個(狀況)唔同,佢一年見幾次都認唔出舅父,我慢慢就放低咗,只會諗下點教佢學識關心人。」

 

現年20歲的趙彩琳,出世時並無異樣,直至入讀幼稚園K1班時,老師發現她離群及經常躺臥地上,於是建議趙媽媽安排女兒詳細檢測,結果證實患有自閉傾向及輕度智障,肌張力較同齡孩童低下,即維持身體某個姿勢、控制肌肉上較其他人辛苦,經常表現懶散、趴在桌上、身體扭來扭去等狀態,需要定期透過運動鍛鍊以增加肌肉力量,同時要進行語言治療、職業治療、心理輔導等訓練以改善病情。

 

彩琳需時排期入讀特殊學校,初小曾在主流小學短暫度過2年,其間彩琳媽媽發現女兒出現揑爛書角、狂捽手指、亂畫課本等壓力性反應,「老師話佢情緒唔太穩定,默書默得好困難…嗰陣時我覺得好辛苦同迷惘,唔知點樣可以幫到佢。」畫畫成為彩琳的唯一解壓方式,她可以專心致志在畫冊上2、3小時亦不覺得累,慢慢積累成為其人生閃光點。


至2016年,彩琳潛能正式湧現,2016年獲視藝班老師鼓勵報名參加新晉展能藝術家「藝無疆」公開賽,首度在兒童組奪冠,相隔2年後新作品再於同一比賽的青少年組奪冠,至2023年在賽馬會創意藝術中心正式推出個人畫展,彩琳媽媽見證女兒的成長與變化,「佢以前同人講嘢唔太望人,嗰次畫展為公眾人士蓋印仔以及畫自畫像時,佢唔抗拒同陌生人互動,某程度要多謝視藝老師,畀彩琳表達主動性,現場想擺乜嘢作品,個設計應該係點,完全當佢係一個普通人咁看待。」

 

現時彩琳打開與外界溝通的渠道,今月24日獲邀參與「藝遊‧香港」港島慈善行,與其餘6名有不同障礙程度的藝術家,透過藝術作品在山頂夏力道至盧吉道步行徑打卡點中展現維港特色,目標為香港展能藝術會籌款,其間彩琳再與公眾人士互動,期望可以進一步開拓她的社交圈子。

 

透過不斷人生訓練及經驗累積,彩琳媽媽笑言女兒現時像一個完美主義者兼管家化身,「佢畫畫會不斷追求完美,畫錯一條線會扔十幾張畫紙重新畫;平日有工人姐姐照顧佢,但姐姐逢周日放假,佢學識周日自動洗衫、晾衫及執衫,連邊個扔少咗一件衫都會知,連讀緊觀塘展亮課程老師都讚佢執貨好有規律同整齊。」

 

回想走過的路,彩琳媽媽認為作為一個SEN兒童的母親,做事要學懂放低及求助,「我時時刻刻擔心佢的將來,又驚佢唔識保護自己,但唔好太勉強小朋友,唔好畀自己太大壓力,唔好比較自己同人哋(SEN子女),最重要係有困難要講出嚟,人哋未必幫到你,但可以互相鼓勵…神覺得你能夠應付到先會畀你。」彩琳向媽媽莞爾一笑,突然爆出「約爸爸,要食午飯!」室內傳來陣陣笑聲,彷彿人生未曾出現半點苦澀。